- דיסקונט
- פרטיים
- קבוצת דיסקונט
- אודות הבנק
- יעדים ואסטרטגיה עסקית
במהלך שנת 2020, לאחר יישום מוצלח של התוכנית האסטרטגית הרב שנתית שהושקה בשנת 2014, גובשה תוכנית אסטרטגית רב-שנתית חדשה לבנק ולקבוצה לשנים 2025-2021.
התכנית האסטרטגית החדשה מכוונת למימוש חזון שאפתני של להיות המוסד הפיננסי הטוב ביותר ללקוחותיו, המייצר ערך מכסימלי לבעלי המניות לאורך זמן. התוכנית האסטרטגית מורכבת משלושה נדבכים מרכזיים – אבולוציה מואצת של הבנקאות המסורתית, רבולוציה בבנקאות באמצעות חדשנות פורצת דרך ומקסום ערך הקבוצה.
כחלק מהשינויים שעובר ענף הבנקאות, קבוצת דיסקונט תפעל להאצת האבולוציה בפעילות הבנקאית, במטרה לשפר את היכולת התחרותית ולהגדיל את נתח השוק והרווחיות שלה בפעילות הבנקאית. ההאצה האמורה תעשה באמצעות התמקדות בחמישה תחומים:
המציאות המשתנה מחייבת אותנו לשפר את חוויית הלקוח במהירות – הלקוחות מצפים לרמת שירות אחרת ובסיס ההשוואה אינו בהכרח בנקים אחרים אלא ארגונים המובילים בחווית הלקוח שמעניקים. דיסקונט יפעל ליצור יתרון תחרותי מבדל באמצעות חווית לקוח מנצחת.
על מנת להגשים את החזון ולהפוך לבנק הטוב ביותר ללקוחותיו, דיסקונט השיק פרויקט אסטרטגי מקיף, שנועד להפוך את הבנק כולו לארגון ממוקד לקוח. זאת במאמץ משמעותי ורחב שיקיף את כל יחידות הבנק ויוביל לשינוי יסודי ועמוק של תהליכי עבודה ועקרונות שירות והתנהגות.
המדד המוביל למדידת ההצלחה של השינוי הוא מדד ההמלצה של הלקוחות – Net Promoter Score. מדד זה יושם בהצלחה באלפי ארגונים מובילים בעולם. מדד זה הוכח כמקושר באופן ישיר להגדלת הכנסות, לגיוס לקוחות חדשים והגברת נאמנות לקוחות.
במסגרת מנגנון זה הבנק יטמיע תהליכי הקשבה ללקוחות, ניתוח מעמיק ומתודולוגי של משוב הלקוחות ויכולת תרגום המסרים ליוזמות אפקטיביות לשיפור חוויית הלקוח בכל נקודות הממשק שלו עם הבנק.
מתוך הבנת החשיבות והמרכזיות של עובדי הבנק במתן השירות הטוב ביותר ללקוחות וביכולת לממש את התוכנית האסטרטגית, הבנק יפעל על מנת להעצים את מנהליו ועובדיו ולעצב תרבות ארגונית המקדמת ביצועיות, מצוינות וחתירה לשיפור מתמיד. כמו כן הבנק יפעל לשפר את תחושת המחויבות והמחוברות הארגונית של העובדים והמנהלים ולהתאים את מיומנויותיהם לסביבה המשתנה.
ענף הפיננסים בכלל, והבנקאות בפרט, נמצאים בתהליך שינוי מואץ. השינוי מונע על ידי מגוון מגמות ובראשן – מעבר הולך וגובר לבנקאות דיגיטלית, רגולציה מעודדת תחרות, כניסת שחקנים חדשים לתחומי הבנקאות המסורתית, ועליה בציפיות הלקוחות להצעות ערך מותאמות ומגוונות יותר מאשר בעבר.
המיצוב התחרותי הייחודי של קבוצת דיסקונט, שמצד אחד גדולה מספיק כדי להוביל שינוי ומנגד קטנה מספיק כדי לא להירתע מהשלכות השינוי, מייצר עבורה הזדמנות משמעותית לביסוס מעמדה כקבוצה בנקאית-פיננסית מובילה ומעודדת תחרות במערכת ולהגדלת נתח שוק, בין היתר על ידי הקמת מיזמים חדשים, חוץ בנקאיים, מבוססי שיתוף פעולה עמוק עם צדדים שלישיים וחברות פינטק:
התוכנית האסטרטגית החדשה כוללת תוכנית פיננסית לשנים 2021 עד 2025 ויעדים פנימיים המשקפים מקסום התשואה להון, שיפור ביחס היעילות התפעולית, וגידול בנתחי השוק של קבוצת דיסקונט.
בעת הזו, לאור הימשכות משבר הקורונה ואי הוודאות המהותית הכרוכה בו, ולאור הצבתה של תוכנית אסטרטגית חדשה, היעדים הפיננסים שהוצבו בתוכנית הקודמת, אינם רלבנטיים עוד.
האמור משקף את תוכניות הנהלת הבנק וכוונותיה, בשים לב למידע המצוי בידיה במועד עריכת הדוחות באשר להתפתחות ענף הבנקאות ולאי ודאות הכרוכה בתכנון לטווח של מספר שנים. שינויים מהותיים בסביבה הכלכלית והרגולטורית או במצב הגיאו פוליטי או הביטחוני, התפתחויות טכנולוגיות, פעולות של המתחרים הפועלים בענף הבנקאות ומתחרים פוטנציאליים אחרים, ושינויים בדפוסי הצריכה ובציפיות הלקוחות, שאינם בשליטת הבנק, עשויים להביא לשינוי ביכולת להוציא לפועל את תכניות הבנק הקיימות במועד פרסום הדוחות.
* להגדרת המונח "מידע צופה פני עתיד", ראו "נספח מס' 8 – מילון מינוחים".