גלישה בטוחה

תהיו בטוחים שאתם בטוחים

כללים לגלישה בטוחה באינטרנט

  • כללים לגלישה בטוחה באינטרנט
    הכללים החשובים לגלישה בטוחה באינטרנט
    היכנסו רק מהמחשב שלכם.
  • דאגו להגן על המחשב עם תוכנות אנטי וירוס מעודכנות.
  • דאגו להשתמש במערכות הפעלה מעודכנות.
  • הגנו על הסיסמה שלכם. אל תמחזרו אותה, אל תשמרו אותה במקום גלוי או בדפדפן ובשום אופן אל תמסרו אותה לאף אחד.
  • היכנסו לאתר הבנק רק על ידי הקלדת כתובתו או מתוך קישור במועדפים.
  • שימו לב לכתובות חשודות, הודעות אזהרה מפחידות, עיצוב לא מקצועי, שגיאות כתיב ושפה עילגת.
  • אם קיבלתם הודעה שמבקשת מכם להזין פרטי הזדהות, סיסמאות או פרטי כרטיס אשראי - היא לא מהבנק. אל תפתחו אותה!
  • כל הכללים האלו נכונים גם לגבי השימוש בטלפון החכם שלכם.
  • הגנו על הטלפון עם נעילה אוטומטית.
  • אל תתקינו אפליקציות ממקור לא ידוע.
  • והכי חשוב – אם נתקלתם באיום או בכל דבר חשוד – הודיעו מיד למוקד תמיכת אינטרנט וסלולר בטלפון 03-9439191 או באמצעות טופס צור קשר באתר הבנק.

הגנה על המחשב האישי

איך תבטיחו הגנה מירבית על המחשב האישי?

  • התקינו תוכנת אנטי וירוס המסופקת על ידי חברה מוכרת.
  • הימנעו מהורדת קבצים ממקורות בלתי ידועים ומהתקנתם במחשב.
  • הימנעו מגלישה וכניסה לאתרים מפוקפקים, המנסים לפתות בהטבות ובמתנות.
  • הימנעו מפתיחת חלונות של אתרים אחרים בזמן הגלישה באתר הבנק ובאתר הפעולות.
  • התקינו תוכנה המונעת אפשרות ל"חלונות קופצים" ("Pop ups").
  • מומלץ להשתמש בתוכנת Personal Firewall ובמסנני דואר זבל - Anti Spam, וכן לבצע עדכון שוטף של תוכנות אלו.

צפו בסרטון בנושא הונאה ברשת>

גלישה בטוחה מהטלפון הנייד

להלן מספר דגשים לאמצעי זהירות בשימוש ביישום ממכשיר הטלפון הנייד: 

  • התקינו רק את היישום המקורי של דיסקונט בסלולר, אשר מופץ על ידי הבנק ומצוי בחנויות המקוונות והרשמיות ליישומים ("אפליקציות").
  • אל תתפתו להפעיל אפליקציות (יישומים) זרות אשר אמורות להקל את ניהול החשבון או את ההתקשרות לאתר הבנק שלנו בפרט ולאתרים בכלל. הנכם מסתכנים באפשרות להונאות, גניבת פרטי הזדהות והמידע שלכם. כמו כן, הימנעו לחלוטין ממסירת סיסמתכם באתר דיסקונט@באינטרנט לכל גורם באשר הוא בשל האפשרות שהגישה לחשבונכם תנוצל לרעה.
    למידע נוסף בנושא כניסה מאובטחת לחשבון נא לחצו כאן >
  • השתמשו ביישום רק מתוך מכשיר נייד המופעל לפי הוראות הספק/יצרן ואשר לא נפרץ ולא בוצעו בו שינויים ופעולות, העלולים לבטל מנגנוני אבטחה מובנים במכשיר.
  • פרטי הזיהוי הינם סודיים ואישיים, הקפידו שלא לאחסן סיסמאות וקודים במכשיר הנייד כמו במחשב, העלולים להיחשף לתוכנות מפגעות, סוסים טרויאניים, רוגלות, תוכנות שיתוף קבצים ולגורמים עוינים אחרים.
  • נעלו את הטלפון הנייד על ידי סיסמה.
  • עם סיום השימוש, הקפידו להתנתק מהיישום, בצורה מסודרת ומלאה.
  • הימנעו ממשלוח מידע מסווג כגון, שם משתמש, קודים, סיסמאות ונתונים של כרטיסי אשראי באמצעות יישומים אחרים דוגמת דוא"ל ו SMS.
  • בעמוד הראשי מוצג זמן הכניסה האחרונה לחשבונכם. אמתו את זמן הכניסה לצורך בקרה.
  • טרם מסירת המכשיר לתיקון או למכירה, הסירו מהמכשיר הנייד שברשותכם את יישום "דיסקונט בסלולר".

דגשים אלו באים כהשלמה למידע המפורט בפרק "גלישה בטוחה באתר האינטרנט" שבאתר בנק דיסקונט.

אם אתם חוששים שמתקיימת פעילות חשודה או שפרטיכם נחשפו, אנא דווחו למוקד אבטחת מידע באמצעות טופס צור קשר.
כמו כן, ניתן גם לפנות בכל שאלה למוקד תמיכת אינטרנט בטלפון
03-9439191.

גלישה בטוחה בחו"ל

נסיעה טובה - ומאובטחת!

אנו מאחלים לכם הנאה משהותכם בחו"ל. המלצותינו שלהלן מכוונות לכל ערוצי הפעילות למול חשבונותיכם בבנק.

כלל ההנחיות לגבי גלישה בטוחה באתר האינטרנט מהארץ נכונות ותקפות לגלישה מחו"ל.

להלן מספר דגשים נוספים ואמצעי זהירות למשך שהותכם בחו"ל:

  • בגלישה באמצעות הרשת האלחוטית (WIFI), כל פעילותכם והמידע המועבר כולל סיסמאותיכם, חשופים ועלולים להיות מנוצלים לצורך שימוש עוין.
  • במרבית המקרים, אף תדרשו להצהיר כי הנכם מודעים לכך שפעילותכם חשופה וכי ספק השירות מסיר מעל עצמו כל אחריות.
  • הפעילו שיקול דעת בבחירת הרשתות והימנעו מגלישה לחשבון הבנק מרשת לא מוכרת או כזו המעלה את חשדכם.
  • במקרה ותתקבל התראה מהדפדפן לגבי חשד שתעבורת הנתונים אינה מוצפנת, אין לאשר את המשך הגלישה לחשבונכם באתר הבנק.
  • לשם ביצוע בקרה אישית, אנו מציגים בדף הראשי של היישום את יום ושעת הכניסה האחרונים שלכם לחשבונכם. הקפידו לאמת את מועד הכניסה האחרון לחשבון ולוודא כי לא בוצעו בו פעילויות חריגות ו/או שאינן מוכרות לכם.
  • הקפידו יותר על שמירת המחשב הנייד ו/או הטלפון הנייד. וודאו כי תמיד יימצאו ברשותכם או בכספת חדרכם, או בכל מקום מאובטח אחר.
  • כנסו אל אתר הבנק אך ורק דרך כתובתו הרשמית ברשת. הפניה באתרי קישורים למיניהם עשויה להוביל אתכם לאתר המתחזה לאתר הבנק.
  • לאחר כל ביקורת תכולה, במיוחד בשערי שדה תעופה ומכס, וודאו כי אספתם את המחשב הנייד ו/או את הטלפון הנייד וכי הוא ברשותכם.
  • אל תתנו לאף גורם להשתמש במחשב שלכם ו/או לטעון אליו מידע.
  • אם תאלצו למסור רכיב שהוא לתיקון, וודאו כי מדובר במעבדה/תומכים, אמינים ומוכרים וכי הרכיב המתוקן יוחזר לידיכם בהקדם האפשרי.
  • הקפידו ככל הניתן להסיר מהרכיבים שברשותכם את יישומי דיסקונט וכל מידע מסווג אחר, טרם מסירתם/מכירתם לאחרים.

בכל חשד לפעילות לא תקינה או לחשיפת מידע, פנו למוקד תמיכת האינטרנט של הבנק בטלפון 03-9439191. נסיעה נעימה, מהנה ובטוחה.

התגוננות בפני סיכוני סייבר

בנק דיסקונט עושה את המירב בכדי להגן על פרטיותך ועל סודיות הנתונים והמידע.

בנקאות בתקשורת המבוססת מחשבים ואינטרנט, מחייבת שימוש באמצעים אשר נועדו להבטיח את פרטיות וסודיות נתוניך הבנקאיים. אמצעים אלו נועדו להבטיח, ככל שניתן, שאיש מלבדך לא יוכל לחדור לחשבונותיך.

להלן סיכונים אפשריים ודרכי ההתגוננות לצמצומם.
הקפדה על ההמלצות יאפשרו לך גישה בטוחה לחשבונותיך, לקבלת מידע ולביצוע פעולות בנקאיות מכל מקום ובכל זמן באופן מאובטח יותר.

סיכונים אפשריים דרכי התגוננות
גניבת אמצעי אימות אמצעי האימות (סיסמה) הינו אישי ואין להעבירו, יש להימנע מחשיפתו לגורם שאינו מורשה
גניבת זהות על ידי ספק ו/או צד ג' בעת התחברות לרשת מומלץ להתחבר לאתר הפעולות או לאפליקציה באמצעות רשתות מוכרות (רשת מוגנת בבית)
שימוש חוזר בהרשאות המשתמש לאור יציאה מהערוץ באופן לא מסודר יש לבצע התנתקות מסודרת מהערוץ (אתר או אפליקציה) בעת סיום השימוש
ביצוע פעולות בהנחיית "פניות יזומות מהבנק" במסגרת הונאה של התחזות לגורם רשמי בבנק
  • הבנק פונה ללקוחותיו אך ורק בעזרת פרטי ההתקשרות המצויים בידו. כדאי לזכור אילו פרטי התקשרות מסרת לבנק ואם יש ספק תמיד ניתן לעדכן את הפרטים אצל הבנקאי שלך.
  • למסרונים והודעות דוא"ל שהבנק שולח, מצורפים לעיתים קישורים המנתבים לעמודים שונים באתרי הבנק. חלקם עמודים המגישים מידע כללי בלבד ובהם לא נדרשת הזדהות, חלקם מיועדים לצורך השארת פרטים מזהים וחלקם עמודים בהם נדרשת הזדהות מלאה כמקובל (מספר זהות, סיסמא וקוד מזהה) בכדי להכנס לאזור האישי בחשבונך. במידה וקיבלת הודעה המכילה קישור שמוביל לאחד מאתרי הבנק, רגע לפני הזנת פרטי הזדהות שלך, חשוב לוודא כי ההודעה אכן נשלחה מהבנק ולא מגורם מתחזה וכי העמוד בו התבקשת להזין את פרטי ההזדהות שייך לאחד מאתרי הבנק. עם כניסתך לאתר הבנק ולחשבונך באתר הבנק באינטרנט, יוצג אייקון מנעול בשורת הכתובת בדפדפן.
  • הבנק לעולם לא ישלח קישור לאתר אחר ובוודאי לא לצורך הזדהות באתר שאינו אתר הבנק.
  • הבנק לעולם לא ידרוש בדוא"ל, במסרון או בטלפון כל גורם אימות קבוע לשירותים הדיגיטליים כמו סיסמא או קוד מזהה אלא רק במסגרת הליך ההזדהות באתרי הבנק ובאפליקציות הבנק.
פגיעה בפרטיות הלקוח בעת התכתבות עם הבנק בדואר אלקטרוני/ צ'אט/ SMS (גניבת פרטים כגון מספרי זהות, כתובת, טלפון, מספר ח"ן, מספר כרטיס אשראי וכו')
  • נתונים רגישים לא יועברו על ידי הבנק באמצעות SMS
  • דואר אלקטרוני המכיל נתונים רגישים יוגן עם סיסמה
  • נתונים רגישים בצ'אט יועברו רק מתוך אתר הפעולות או אפליקציית דיסקונט
  • הבנק לעולם לא ידרוש מהלקוח לחשוף גורם אימות קבוע
הפצת קוד עוין (וירוסים/ סוסים טרויאנים וכו') למכשיר הסלולארי של הלקוח
  • יש להקפיד להוריד את אפליקציית דיסקונט מהחנויות המורשות בלבד (App Store או Google Play)
  • אין להוריד אפליקציה מאף קישור או מקור שאינו מוכר
ביצוע פעולות בשם לקוח בערוץ הטלפוני
  • יש להימנע מחשיפת אמצעי האימות לגורם שאינו מורשה
  • מומלץ לעדכן את המספר הסלולארי ברישומי הבנק
  • מומלץ להירשם לשירות זיהוי קולי

פעילות הונאה מסתמכת, בין השאר, על אדישות וחוסר תשומת לב ועל כן חשוב להקפיד על עירנות. במקרה שמתעורר חשד, או בכל מקרה בו גורם המציג את עצמו כנציג הבנק מבקש ממך למסור את אמצעי הזיהוי שלך לערוצי ההתקשרות, עליך לסרב ולדווח על כך מיידית לסניפך או לתמיכת לקוחות אינטרנט בטלפון: 03-9439191

על התגוננות בפני ניסיונות הונאה באמצעות האינטרנט (Phishing)

ככל שהשימוש באינטרנט ככלי לביצוע פעולות בנקאיות נפוץ יותר, כך מתרבים הגורמים המנסים להטעות משתמשים כדי לגנוב מהם זהויות באמצעות התחזות לאתרים.
ההונאה הכלל עולמית הזאת בתחום הבנקאות קרויה "פישינג" (Phishing). מטרתם של הגורמים המתחזים היא השגת פרטי חשבון בנק, מספר כרטיס אשראי וסיסמאות על מנת לבצע באמצעותם פעולות בלתי מורשות.

בנק דיסקונט מתייחס לנושא ברצינות רבה ופועל לאיתור אתרים מתחזים וטיפול בהם. למידע נוסף על הונאת פישינג ודרכי התגוננות >

להלן סממנים לזיהוי מתקפת PHISHING (דיוג)

  • הודעות המעבירות מסר של דחיפות ולחץ, לדוגמה:
    "חשבונך ביתרת חובה, הקלד מיד את פרטי החשבון לקבלת הלוואה לכיסוי".
    "רוצה לקבל סכום כסף? הקלד את פרטי חשבונך והסיסמה, ואנו נעביר אליך סכום חד פעמי של XX ש"ח".
    "כדי שלא תחסם גישתך לחשבונך, נא הקלד פרטיך וסיסמתך מיד".
  • הודעות דואר אלקטרוני הדורשות מסירה של פרטי חשבון בנק וסיסמה.
  • מסר דוא"ל משולח לא מזוהה עם נספח, כשנושא המסר מפתה לפתוח את הנספח לדוגמה: Invoice, Document, Intersting Pictures ועוד.
  • שגיאות כתיב - מקורן של חלק לא מבוטל מההונאות מגיעות מעבר לים, ולכן שגיאות כתיב הן סימן היכול להעיד על דוא"ל חשוד.

איך תנהגו בצורה הבטוחה ביותר?

  • הקלידו את כתובת אתר הבנק בעצמכם - www.discountbank.co.il.
  • היכנסו לחשבון האישי שלכם אך ורק דרך הכניסה שבאתר הבנק ולא באמצעות קישורים אחרים.
  • מחקו כל דואר אלקטרוני חשוד המרמז על הזמנה לכניסה לחשבונכם.
  • מחקו כל דואר אלקטרוני המזמין אתכם ללחוץ על קישור שכתובתו חשודה.
  • מחקו מיד (אל תפתחו), כל מסר חשוד משולח לא מוכר ו/או שלא תיאמתם עימו משלוח מסר.
  • גבו בתדירות הנדרשת על אמצעי חיצוני - את כל המידע שאגור אצלכם (אל תבצעו גיבוי לאחר שכבר השתלטה כופרה על מחשבכם)
  • אין לשלוח באמצעות הדואר האלקטרוני את פרטי החשבונות שלכם לרבות סיסמאות הכניסה לחשבונות באתרי הבנק. באם מסרתם את הפרטים לגורם חשוד, החליפו את הסיסמה באופן מיידי.
  • הימנעו מכניסה לחשבונות ממחשבים ציבוריים (כגון: קפה אינטרנט, עמדות משותפות במקום העבודה), בשל הסיכון הכרוך בכך, כגון שימוש בתוכנות ניטור והקלטה.
  • בתום הגלישה באתר הפעולות חשוב לצאת מהיישומים באופן מסודר באמצעות כפתור היציאה ולא להסתפק בסגירת החלון.

במקרה של חשד או אם תתבקשו למסור את סיסמתכם בטלפון או בדואר אלקטרוני ע"י גורם המציג עצמו כנציג הבנק, סרבו ודווחו על כך מיידית לסניף הבנק שלכם או למרכז תמיכת לקוחות אינטרנט בטלפון:03-9439191