איך להיזהר מהונאת פישינג?

אל תיפלו ברשת

איך תוכלו להגן על עצמכם מפני פישינג?

מה זה בדיוק פישינג (Phishing)?

הונאת פישינג היא תרמית, המסייעת להאקרים לגנוב (לדוג) את הזהות שלכם, תוך השגת פרטים אישיים: שמות משתמש, סיסמאות, מספרי חשבון בנק, פרטי אשראי וכד'.
השיטה הנפוצה ביותר לביצוע הונאת פישינג היא פרסום אתר או אפליקציית דמה ושליחת קישור זדוני בדוא"ל או במסרון, שמפנה אתכם לאתר או אפליקציה מזויפים. ברגע שתקלידו את פרטי הכניסה שלכם, או כל פרט אישי אחר שלכם, הם יגיעו לידי ההאקר ויכול מאוד להיות שאתם אפילו לא תרגישו או תבינו במה שקרה.
הונאת פישינג מתאפשרת, בין השאר, במקרים של היעדר מודעות וחוסר תשומת לב ולכן חשוב לנו להדגיש לכם עד כמה זה קריטי לנקוט במספר אמצעי זהירות פשוטים ובערנות, כמובן.

איך אפשר לזהות הונאות פישינג?

שימו לב, הודעות פישינג מתאפיינות בכמה סימנים מחשידים:

  • דוא"ל/מסרונים בעלי נימת דחיפות מלחיצה שמניעה אתכם לטפל בתרחיש דחוף כלשהו, כמו: אזהרה לפני סגירת/חסימת חשבון, התראה על מניעת שירות או מפני דליפה של מידע אישי שלכם וכד'.
  • דוא"ל/מסרונים ששלחו אליכם ממקור לא מוכר וכתובים, בדרך כלל, בניסוח עילג או בשגיאות כתיב.
  • דוא"ל/מסרונים המכילים בקשה ללחיצה על קישור שנראה לכם חשוד ולאחר לחיצה על הקישור, תתבקשו לספק פרטים אישיים.

אז מה עושים ואיך מתגוננים?

ריכזנו עבורכם כמה טיפים שכדאי לזכור וליישם:

  • שימו לב! הבנק לעולם לא יבקש מכם (בדוא"ל, בשיחת טלפון או דרך מסרון) למסור את הקוד המזהה או הסיסמא לשירותי הדיגיטל שלכם. המידע על החשבון שלכם נגיש לנו.
  • הבנק גם לעולם לא יבקש מכם למשוך את כספכם ולהפקיד אותו בחשבון אחר.
  • גלו ערנות בשיחות שמתקבלות מהבנק – במידה ומתעורר בכם איזשהו חשד, סיימו את השיחה והתקשרו לסניף.
  • אל תמסרו פרטי הזדהות אישיים שלכם, כמו: קוד משיכה, סיסמאות, צילום ופרטי ת.ז וכד', דרך אפליקציות, SMS, שיחות ו/או דוא"ל.
  • הקפידו להתנתק באופן מסודר בסוף כל פעילות באתר ו/או באפליקציה.
  • נסו לזהות הודעות חשודות, שלא ציפיתם להן או שהשולח לא מוכר לכם.
  • שימו לב אם כתובת הדוא"ל כתובה בשפה עילגת, עם שגיאות כתיב ובעלת נימה מלחיצה.
  • במקרה ואתם חושבים שנעשתה פעילות חשודה בחשבון שלכם - החליפו מיד סיסמא.

אנחנו בדיסקונט שומרים על המידע האישי שלכם, תוך שימוש באמצעי אבטחת המידע והטכנולוגיה המתקדמים ביותר.
חשוב לנו להגביר את המודעות לנושא ואנחנו ממליצים לכם להיות ערניים ולפנות אלינו בכל מצב שמתעורר בכם חשד, עם קבלת דוא"ל/מסרונים חשודים. כל פנייה שמגיעה אלינו, מלקוחות שחושדים שנפלו קורבן להונאה, נבדקת באופן מיידי ויסודי.

גולת הכותרת – שמרו על ערנות!
אם יש לכם ספק, גם אם הקטן ביותר, עדיף לא להיענות להודעה או ללחוץ על קישור לפני שבדקתם עם בנקאי / מול הסניף שלכם.
נתקלתם בסימנים מחשידים? דווחו מיד לסניף הבנק שלכם, או למרכז תמיכת לקוחות אינטרנט בטל: 03-9439191.
אפשר גם לפנות, בכל שאלה ועניין, לאבטחת מידע והגנת הסייבר, בדוא"ל: abuse@dbank.co.il.

אנחנו כאן לשירותך.