כוח לצמוח: איך להגדיל את העסק שלכם

מרגישים שהגעתם לתקרה? מתקשים להתרחב? קבלו כמה שיטות יעילות במיוחד לצמיחת העסק ולהגדלת המכירות

עסקים רבים מגיעים לנקודה בה נראה שהם נתקלים בתקרת זכוכית. אפילו אם העסק מצליח, מוכר את מוצריו ומרוויח מהם – מחזור המכירות נשאר פחות או יותר קבוע והעסק מתקשה להתרחב. בעל העסק מאמין שיש לו פוטנציאל לתת יותר ממה שהוא נותן, אבל הוא לא בהכרח יודע איך לעשות זאת. גם אתם מרגישים ככה? הנה כמה פעולות שתוכלו לנקוט כדי להביא לצמיחת העסק שלכם.

הגדילו ערך ללקוחות הקיימים

באנגלית קוראים לזה Up sale – הגדלת מכירות בקרב לקוחות קיימים. במידה ויש לכם לקוחות קבועים הקונים את מוצריכם במחזוריות, צרו עבורם חבילת מוצרים מורחבת בעלת ערך מיוחד. אם, למשל, אתם מוכרים שמן זית שאתם מפיקים בעצמכם, ולקוח ממוצע שלכם קונה בקבוק פעם בחודש, הציעו לו מבצע מיוחד ללקוחות קיימים: בקבוק שמן זית + בקבוק חומץ בלסמי במחיר מיוחד, הנמוך מהמחיר של שני הבקבוקים בנפרד.

 

בנייה מחודשת של סל המוצרים/שירותים

אחרי כמה שנות עבודה אתם כבר מבינים מה עובד בעסק שלכם יותר טוב ומה פחות. כלומר: אילו מוצרים או שירותים שאתם מציעים הם הלהיט שלכם ואילו מהם נשארים רוב הזמן על המדף. הסתכלו על מכלול ההצעות שלכם והחליטו מה נשאר, מה להוציא ומה כדאי להוסיף. אם יש מוצר שמדשדש בקביעות – ייתכן שעדיף להפסיק להשקיע בו משאבי ייצור ושיווק ולהוריד אותו מהמלאי. אם יש לכם מוצר בולט שנמכר טוב משמעותית מהאחרים – אולי כדאי לייצר גרסאות נוספות ושונות שלו. אלו יוכלו להתאים לפלחי אוכלוסיה שטרם ניסו את המוצר, מכיוון שלא ענה מספיק על צרכיהם מסיבה זו או אחרת. אם זה מכיוון שהמוצר יקר – תוכלו לעשות גרסה פשוטה יותר שלו שתהיה זולה (כפי שעשתה אפל למשל עם האייפון SE). אם הוא מיועד או מזוהה רק עם אחד המינים – תוכלו לעשות גרסה שתתאים גם למין השני (כפי שעשתה קוקה-קולה עם המעבר מ"דיאט קוקה-קולה" ל"קולה זירו"). ואם מוצר שלכם קשור לטעמים/ריחות/צבעים – תוכלו לייצר סדרות בהם אלמנטים אלו משתנים (כפי שעשו משווקי אייס-טי, שהשיקו סדרות של תה בטעמים נוספים על אלו הקיימים). 

 

מיתוג מחדש: תדמית רעננה ומעודכנת לעסק

מיתוג מחדש: תדמית רעננה ומעודכנת לעסק

 

עשו מיתוג חדש

במילניום הקודם עסקים רבים שקמו קראו לעצמם בשם שכולל את הספרה 2000. שנת 2000 הייתה בפתח והמספר הצטלצל כחדשני ועתידני. בעלי העסקים הללו לא חשבו מספיק הלאה, שכן כמה שנים לאחר שהתחלף המילניום – הפך השם לכזה שמשדר מיושנות במקום חדשנות. מוטב היה לעסק כזה לעשות מיתוג מחדש. אולי זה כדאי גם לעסק שלכם. לא מדובר רק על שם העסק (דווקא מהנתונים שפחות גמישים ומשתנים), אלא על כל הקו העיצובי שסביבו. מיתוג כזה יכול לכלול אלמנטים גרפיים חדשים ללוגו, לאתר שלכם, לעטיפות המוצרים ולכל מה שקשור לוויזואליות – כדי לספק תדמית רעננה ומעודכנת שתתאים להצגת העסק שלכם כיום. אם, לדוגמה, התחלתם כעסק ביתי קטן שמשדר אינטימיות חמימה והפכתם לחברה גדולה, משגשגת ומרובת עובדים – הנפח הגדול שלכם בהחלט צריך לבוא לידי ביטוי חדש בשפה הגרפית שלכם.

 

רוצה לשמוע עוד?

 

פתחו חנות אונליין

הסעיף הזה יכול להיות נכון – ואפילו הכרחי – כבר מהיום הראשון שלכם כעסק. אבל אם בניתם עסק שעובד רק באוף-ליין – זה הזמן להעלות אותו גם לאינטרנט ולהתחיל למכור ולשווק אונליין. את המוצר שלכם תוכלו למכור דרך אתר סחר, שלאחר הקמתו יאפשר ללקוח לבחור מוצרים ולבצע את כל תהליך הרכישה ברשת.

כדי לשווק את השירות המקוון הזה תוכלו להשתמש בשני כלי הרשת הבולטים ביותר כיום: גוגל ופייסבוק. בגוגל תוכלו לפרסם בתשלום מודעות שיפנו למוצר שלכם את מי שיעשה חיפוש על מושגים הקשורים אליו (למשל: מודעה ממומנת המופיעה בראש תוצאות החיפוש למונח "נעלי בית"). בפייסבוק תוכלו לפתוח עמוד מסחרי, אליו תעלו פוסטים המציגים את מוצרי העסק. שם גם תנהלו קמפיינים של מודעות פרסומת שיופיעו בפיד של לקוחות פוטנציאליים (זאת על פי פילוחים שתגדירו). בשני המקרים אלו דרכי פרסום שאפשר ללמוד ולעשות באופן עצמאי, כשם שאפשר לשכור בעל מקצוע שמכיר את התחום על בוריו ויוכל לעשות לכם את העבודה ביעילות המקסימלית (תמורת עמלה כמובן).

 

מתקדמים לעידן הדיגיטלי: שיווק העסק אונליין

מתקדמים לעידן הדיגיטלי: שיווק העסק אונליין

 

חשבו על שיתופי פעולה פוטנציאליים

מצאו עסק שמשלים אתכם והציעו לו לשתף פעולה ולהציע חבילות משותפות. כך לכם תהיה גישה ללקוחות שלו ולו תהיה גישה ללקוחות שלכם. למשל, אם אתם חנות פרחים ובהמשך הרחוב יש חנות שוקולד – תוכלו לבנות ביחד חבילות מתנת יום הולדת שכוללות את המוצרים השונים של שניכם. כך הלקוחות של העסק האחד יגלו את העסק השני – וייתכן שיהפכו להיות לקוחות קבועים גם שלו. תוכלו גם לשתף אחד עם השני את רשימת התפוצה שבניתם ולפנות ללקוחות בהצעות מיוחדות (במידה ובזמן הרישום לרשימת התפוצה של כל עסק אישר הלקוח שפרטיו יועברו, אחרת אתם מסתכנים בתביעות ספאם).

 

הגו מבצעים חדשים

כולנו לפעמים רוכשים מוצר שלא היינו רוכשים אם לא הייתה מהבהבת מולנו הבשורה: "50% הנחה!". כאשר המחיר נמוך יותר והלקוח מרגיש שהוא מקבל דיל טוב – עולה משמעותית הסיכוי שהוא ייתן ניסיון למוצר שטרם ניסה. אולי שקל לנסות אותו בעבר, אולי העניין לא היה מספיק במודעות שלו כדי להתקדם עם רכישה, אולי המחיר היה פשוט גבוה מדי. כך או כך – מבצע מסוגל להביא לקוח לניסיון ולהפוך אותו ללקוח קבוע. אם המוצר שלכם טוב באמת, יהיו לקוחות שלאחר ההתנסות המוזלת יקנו בשנית, הפעם במחיר המלא, פשוט בגלל שהם שבעי רצון מהתוצאה.

בהקשר זה כדאי להזכיר גם את אתרי הקופונים. אלו הפכו ללהיט ישראלי בשנים האחרונות ומציעים מדי יום שורה ארוכה של מוצרים במחיר הנמוך ממחיר השוק. צרו קשר עם אתר כזה והציעו לו שיתוף פעולה כזה. האתר יעלה הצעת קנייה מוזלת של המוצר שלכם, יישלח על כך הודעת אי-מייל לרשימת התפוצה הגדולה שלו, וכך גם יציע את המבצע שלכם למסת לקוחות גדולה וגם יכיר אתכם להמוני לקוחות פוטנציאליים שייתכן שמעולם לא שמעו עליכם קודם לכן.

 

רוצה לקרוא גם על 13 טיפים לסיום שנת המס?

 

  • התוכן המופיע בכתבה הינו כללי ואינו מכיל את מלוא המידע הנדרש לקבלת החלטות ונועד לאינפורמציה בלבד. אין לראות בתוכן כהמלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא ואין בכך כדי להחליף שיקול דעת עצמאי.