עסקים בינוניים

כך תתייעלו בניהול העסק

בעלי עסקים רבים מתקשים להתנהל בתוך עודף המשימות ולפעמים נדמה שכל הזמן שבעולם לא יספיק כדי לטפל בכל באופן שנהיה מרוצים ממנו. אספנו עבורכם מספר רעיונות פשוטים ליישום שיעזרו לכם להכניס סדר לעסק ולחיים

לא להתעצל - מסדרים ושומרים על סדר

את המשפט "אני יודע בדיוק איפה כל דבר נמצא בתוך הבלאגן שלי" כולם מכירים. בין אם זו האג'נדה שלכם וכך אתם חיים או בין אם שמעתם אותו מאדם אחר שניסיתם להנחיל לו קצת סדר. בכל מה שלא קשור לעסק - עשו כל שעולה על רוחכם. אבל בענייני ניהול עסק השתדלו מאוד לשמור על סדר פיזי בסביבתכם. בלאגן בעיניים משליך על יתר ההתנהלות שלנו ומקשה עלינו, גם אם באופן לא מודע, להתרכז במשימות ולהוציא את המיטב מזמן העבודה שלנו. הקפידו להשתמש בעזרים שונים כדי להפוך את הסביבה למאורגנת. וכן, סדר חשוב בכל מקום- גם בשולחן העבודה שלכם וגם בדסקטופ.

שימו לב בנוסף, שהיום ישנן מערכות ניהול דיגיטליות שנועדו להקל ולשפר משמעותית את ההתעסקות עם ניירת והן מחזיקות בתוכן את רוב מה שבעל עסק צריך. חשבוניות דיגיטליות, תשלומים, ניהול מלאי ועוד המון פיצ'רים פשוטים לתפעול (גם למי שיש לו פחות גישה לטכנולוגיה) שמסייעים משמעותית ויכולים להכניס הרבה סדר לעסק. 

 

לחצו עוד כדי ללמוד על פתרונות חדשניים לניהול העסק 

 

מתכננים את הזמן מראש לטווח קצר וארוך

תכנון נכון של הזמן הוא הבסיס להתייעלות עסקית. בצעו מדי חודש רשימת מטלות ומשימות שעליכם לעשות, חלקו אותן לפי תאריכים, חשבו את הזמן הנדרש לביצוען והגדירו את משך העבודה הדרוש לכם. השאירו לכם גם מקום לזמן פנוי וחשבו על משימות שהייתם רוצים לממש בטווח הרחוק יותר, כך שתוכלו לנצל גם זמן פנוי אם יישאר.

משימות בעלות נפח עבודה גדול- חלקו למשימות קטנות יותר, יומיומיות, או שבועיות שיעזרו לכם להשתלט על הכל, לדעת איפה אתם עומדים, וגם יגרמו לכם להרגיש מחויבים יותר לביצוען. פתחו כל יום עם הרשימה שקבעתם וצאו לדרך. 

 

לחצו כאן לקבלת טיפים נוספים שיעזרו בניהול העסק 

 

מגדירים זמני עבודה ללקוחות השונים

חשוב מאוד לגשת לעבודה באופן מנוהל ומסודר ולא שרירותי, ולהבין בראייה הכוללת כמה זמן אנו מקדישים לכל פרויקט. יש לקוחות המשלמים לפי שעה, יש לקוחות בתשלום חודשי קבוע  או תשלום לפי פרויקט. כל אחד מאלו משלם באופן אחר ועל כן מצריך גם לנהל את העבודה מולו באופן ספציפי, כדי שהיא תשתלם לכם. חשוב  שלא  תמצאו את עצמכם עובדים המון זמן על לקוח שמשלם מעט ו"מזניחים" לקוחות אחרים שמשלמים  יותר כדאי להיות ברורים גם מול עצמכם וגם מול הלקוחות שלכם בעניין.

בנוסף, שימו לב שאתם מאזנים בין הזמן שמושקע בגיוס לקוחות חדשים לבין שימור הוותיקים. לקוחות חדשים יביאו אמנם הכנסות נוספות אבל אתם לא רוצים להיקלע למצב בו אתם נותנים שירות פחות טוב, ולקוחות נמנעים מלהמליץ עליכם או מפסיקים לעבוד אתכם.

לעסקים חדשים קשה לאזן בין כל אלו, לכן תכנון מוגדר של הזמן מראש יכול לעזור מאוד ולאפשר ניצול זמן מיטבי. 

 

מפרידים בין העסק לחיים הפרטיים

זו אמנם עצה שנשמעת טרוויאלית, אבל היא פוגשת בעלי עסקים רבים שמתקשים ליישם אותה ובכך נפגעים מאוד גם ברמה העסקית וגם ברמה האישית. קודם כל – נהלו חשבונות ופעילות פיננסית נפרדת בין העסק לבין חשבונכם הפרטי. אל תשלמו את ההוצאות של הבית עם כספים של העסק והפוך. אינכם רוצים להעמיד את הביטחון הפיננסי של משפחתכם בסיכון לטובת העסק, וגם לא לייצר כאוס בין כל התשלומים והפרוצדורות. עסק בנפרד וחיים פרטיים בנפרד. 

 

לתשומת לבכם,

התוכן המופיע בכתבה הינו כללי ואינו מכיל את מלוא המידע הנדרש לקבלת החלטות ונועד לאינפורמציה בלבד. אין לראות בתוכן כהמלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא ואין בכך כדי להחליף שיקול דעת עצמאי.