מידע כללי

דיסקונט נגיש

שירות בנקאי אנושי לכלל לקוחותינו

כ- 20% מהאוכלוסייה בישראל מוגדרים אנשים עם מוגבלות בדרגות שונות.

אדם עם מוגבלות הינו אדם עם לקות פיסית, נפשית או שכלית לרבות קוגניטיבית, קבועה או זמנית, אשר בשלה מוגבל תפקודו באופן מהותי בתחום אחד או יותר מתחומי החיים העיקריים.

בנק דיסקונט מייחס חשיבות רבה לביצוע התאמות נגישות לאנשים עם מוגבלות. הבנק משקיע לאורך זמן מאמצים בשיפור הנגישות ופועל באופן מתמיד לשם כך. התאמות אלו נעשות תוך עמידה בהוראות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, והתקנות על פיו.

במסגרת ההיערכות הושק פרויקט "דיסקונט נגיש", שמהותו ביצוע התאמות נגישות הן בהיבטי התאמת מבנים, תשתיות וסביבה והן בהיבטי התאמות נגישות לשירות.

פניות בנושא נגישות

לשירותכם, מונה בבנק "רכז נגישות", מר אדיר חן, אשר מתפקידו להוביל ולרכז את פעילות הנגישות בבנק, ולשמש כתובת לכל פנייה בנושא. לכל פנייה או בקשה בנושא נגישות, ניתן לפנות לרכז הנגישות באמצעות הקישור המצורף מטה או באמצעות הדואר לפי הכתובת: רח' הרצל 160, תל-אביב.
 

לפנייה לרכז הנגישות בנושא נגישות לאנשים עם מוגבלות  לחצו כאן 


התאמות נגישות בבנק דיסקונט  (התאמות נגישות במבנים תשתיות וסביבה והתאמות בנגישות השירות)

התאמות נגישות בנכסי הבנק – בנק דיסקונט פועל להנגשת כל הסניפים לאנשים עם מוגבלות. התאמות נגישות אלו כוללת בין היתר, התאמות בריהוט, בשילוט, בדרכי גישה, בעמדות שירות והמתנה, התגברות על הפרשי גובה בין מפלסים, התאמות במכשירים לשימוש עצמי, חניות נכים, שירותי נכים ועוד.

כמו כן, פועל הבנק מול גורמי חוץ (כגון רשויות מקומיות) על מנת לוודא כי מבוצעות התאמות הנגישות הנדרשות בדרכי הגישה לסניפי דיסקונט, החל מהקצאת חניות נכים ועד להתאמת הדרך הנגישה מהרחוב עד לכניסה לסניף.

בחלק מהסניפים מלאכת ההנגשה מורכבת ואורכת זמן, שכן לעתים מחייבת שינויים מבניים התלויים בקבלת היתרים מהרשויות.

 

התקנת עזרים מסייעים בסניפים-  בסניפי דיסקונט שהונגשו הותקנו עזרים מסייעים כגון:

  • מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה- מכשיר עזר לשמיעה המשדר ישירות למכשיר שמיעה במצב T. המערכת כוללת שפופרת להגברת עוצמת הקול, לשמיעה ישירה אל תוך האוזן ללא רעשי הרקע.
  • מערכת שמע דו כיוונית- בעמדת הכספר קיימת לעתים חציצה בין נותן השירות למקבל השירות. מערכת זו כוללת מיקרופון ורמקול בשני צדי המחיצה ומסייעת בהגברת עוצמת הקול דו כיוונית.
  • מערכת קריאה לסיוע (CALL HEAR)- מערכת קריאה לסיוע הותקנה בכניסה לכל סניף דיסקונט שהונגש. בעת לחיצה על לחצן הקריאה, נציג צוות השירות ייגש מיידית לסייע בכל נושא.

 

התאמות נגישות במכשירים לשימוש עצמי:

  • כספומט –בוצעו התאמות גובה להנגשת המכשיר עבור אנשים הנעזרים בכיסאות גלגלים ונמוכי קומה, וכן נוספה אפשרות לקבלת הנחיות באמצעות שמע לפעולת משיכת שקלים חדשים בשפה העברית. המידע הקולי מושמע לאחר חיבור אוזניות.
  • משוב דיסקונט – לאחרונה הושק משוב חדש ומשודרג בו בוצעו התאמות נגישות לאנשים עם מוגבלות. לפרטים נוספים לחצו כאן. כמו כן בוצעו התאמות גובה להנגשת המכשיר עבור אנשים הנעזרים בכיסאות גלגלים ונמוכי קומה.
  • עמדות ניהול תורים- בסניפים בהם קיימת מערכת ממוכנת לניהול תורים הותקנו מקלדות מישושיות, בוצע שימוש בצבעים בעלי ניגודיות ובחיבור אזניות ניתן לקבל את הוראות ההפעלה באמצעות מידע קולי. כמו כן גובה המכשיר מותאם לאנשים הנעזרים בכיסאות גלגלים ונמוכי קומה.

 

 

הנגשת מידע כתוב (טפסים, מסמכים, עלוני מידע) - הנגשת מידע כתוב, נדרשת לרוב לאנשים כבדי ראייה ולאנשים עם לקות קוגניטיבית. בנק דיסקונט, בסיוע המרכז להנגשת מידע בעמותת נגישות ישראל, מאפשר קבלת מידע כתוב בתצורה נגישה בהתאם לצרכי הלקוח ובתיאום מראש, לרבות: המרת המידע לקובץ שמע (mp3) או המרה לקובץ דיגיטלי או המרה לכתב ברייל. 
 

תרגום לשפת הסימנים –בסיוע המכון לקידום החירש, בנק דיסקונט מאפשר ללקוחות חרשים וכבדי שמיעה לקבל שירות תרגום לשפת הסימנים על ידי מתורגמן מקצועי בפגישה עם נציג הבנק. השירות יינתן עבור פגישות הכוללות מידע מורכב (כגון יעוץ משכנתא, יעוץ פנסיוני, פתיחת חשבון, מתן אשראי וכו') בתאום מראש. עבור שירות זה תתבקש הסכמת הלקוח לנוכחות צד שלישי בפגישה. 
 

טלבנק דיסקונט (מוקד שירות טלפוני בחיוג 6111*)- נתב השיחות של בטלבנק דיסקונט הותאם לאנשים עם מוגבלות. המידע בנתב השיחות מוקלט בקצב איטי, בשפה פשוטה וללא מוסיקת רקע.
 

מתן שירות ללא המתנה בתור- שירות ללא המתנה בתור יינתן בהצגת תעודה של המוסד לביטוח לאומי או של האגף לשיקום במשרד הביטחון, בהם מצוין פטור מעמידה בתור.
 

חיית שירות –בכל סניפי דיסקונט מותרת הכניסה עם חיית שירות.