סוגי חשבונות

שאלות נפוצות על פתיחת חשבון ONLINE

שאלות ותשובות בנוגע לפתיחת חשבון ONLINE

מה זה חשבון ONLINE?  

חשבון ON LINE נפתח באינטרנט ולא בסניף. את תהליך הפתיחה ניתן לבצע מכל מחשב על פי נוחיותך ובכל שעה שהיא. השלמת תהליך הפתיחה נעשית בשיחת וידאו עם בנקאי. ניהול החשבון יתבצע באינטרנט ו/או בטלפון.
לפי הוראת בנק ישראל – חשבון ONLINE מוגבל בפעילותו הפיננסית.

 

מה ההבדל בין חשבון שנפתח באינטרנט לחשבון שנפתח בסניף?
בחשבון ONLINE אין צורך להיות נוכח בסניף לצורך פתיחת החשבון או ניהולו. כמובן, בסניפי הבנק תמיד ישמחו לתת לך שירות.

 

לתשומת לב, על חשבון ONLINE חלות מס' מגבלות:

  • סכום מרבי לפעולה אחת במזומן: עד 10,000 ₪.
  • סכום מרבי לפעולה אחת שלא במזומן: עד 50,000 ₪.
  • יתרת זכות כוללת (פקדונות, השקעות ויתרת עו"ש) בחשבון בסוף כל יום עסקים: עד 300,000 ₪.
  • מסגרת לפעילות בכרטיסי אשראי וחיוב: עד 50,000 ₪.
  • השיקים שיונפקו -  למוטב בלבד.

 

מי יכול לפתוח חשבון ONLINE?

לקוח פרטי, תושב ישראל, מעל גיל 18, בעל חשבון עו"ש באחד הבנקים בארץ, אשר אינו אזרח או תושב ארה"ב ואינו מחזיק גרין קארד בתוקף. 

החשבון מיועד לעד שני שותפים.

 

איזו פעילות אני יכול לבצע בחשבון ONLINE?

 למעשה, כמעט הכול, במסגרת המגבלות האלה:

  • סכום מרבי לפעולה אחת במזומן: עד 10,000 ₪.
  • סכום מרבי לפעולה אחת שלא במזומן: עד 50,000 ₪.
  • יתרת זכות כוללת (פקדונות, השקעות ויתרת עו"ש) בחשבון בסוף כל יום עסקים: עד 300,000 ₪.
  • מסגרת לפעילות בכרטיס אשראי וחיוב: עד 50,000 ₪.
  • השיקים שיונפקו - למוטב בלבד.

במקרה של הפרת המגבלות תשלח הודעה. הפרה שנייה תביא לחסימת החשבון.

 

מה צריך לעשות כדי לפתוח חשבון ONLINE?

השלמת התהליך (לאחר מסירת הפרטים בשלב הראשון) נעשית בשיחת וידאו עם בנקאי ולשם כך יש צורך:
  • למלא פרטים אישיים ופרטים הקשורים לניהול חשבונך
  • מצלמת רשת (web camera) ומיקרופון במחשב לצורך שיחת וידאו עם הבנקאי, להשלמת התהליך.
  • לצרף את המסמכים הבאים (אם זהו חשבון שבו שני שותפים על כל אחד לספק את המסמכים הנ"ל): 
  1. סריקה או צילום של תעודת הזהות + הספח ורישיון נהיגה או דרכון 
  2. סריקה או צילום של שיק או תמצית חשבון מחשבון אחר בארץ, שבבעלותכם או שבבעלות השותפים ושממנו תבוצע ההעברה הכספית לחשבון ONLINE. במקרה שלשותפים אין חשבון משותף קודם – סריקה או צילום של שיק או תמצית מחשבון אחר בארץ של כל אחד מהשותפים, שממנו יבצע כל אחד מהשותפים את ההעברה הכספית לחשבון ONLINE. 
  3. סריקה או צילום של דוגמת חתימה 
  4. בהתאם לסוג החשבון שבחרתם, צילום או סריקה של: תלוש משכורת, תעודת עולה, תעודת תושב חוזר, תעודת סטודנט.

 

אני מעוניין לצרף חותמת לחתימתי. אפשרי?

לא, אין אפשרות לחותמת. החתימה צריכה להיות ברורה וקריאה. רצוי בעט כחול או שחור.

 

האם אני חייב מצלמת וידאו במחשב?

החלק השני של תהליך פתיחת חשבון ONLINE מתבצע, על פי הוראת בנק ישראל, בשיחת וידאו עם בנקאי. על כן יש חובה, לביצוע חלק זה, במצלמת וידאו במחשב.

 

האם כל השותפים צריכים להשתתף בשיחת הווידיאו?

ודאי. יש צורך ששני השותפים יהיו נוכחים בשיחת הווידאו, לכן יש לקבוע מועד שבו שניכם זמינים ויכולים להשתתף.

 

עד מתי ניתן לבצע העברה כספית?

כדי שתוכל לפעול בחשבון, יש לבצע העברה כספית מהחשבון האחר, שעליו הצהרת בתהליך, בתוך 30 יום מהיום שהחשבון נפתח. לאחר מכן ייסגר החשבון.

 

מהו סכום ההעברה הכספית שעלי לבצע לחשבון החדש? האם ישנו מינימום?

כל סכום שנוח לך החל משקל אחד ולא יותר מ-50 אלף ₪.

 

 למה אני צריך לבצע העברה מחשבון שלי? 

לפי הוראת בנק ישראל לצורך זיהוי ודאי של הלקוח ונכונות הפרטים שמסר.

 

אני פותח חשבון יחיד על שמי ויש לי חשבון בבנק אחר משותף עם אשתי. האם היא יכולה להעביר כסף מחשבוננו המשותף לחשבוני החדש בדיסקונט או שאני צריך לבצע זאת? 

ניתן להעביר לחשבון ה-ONLINE החדש כסף מחשבון משותף. לתשומת לב, ההעברה תבוצע על ידי השותף שפתח את חשבון ה-ONLINE.

 

מה התנאים שמוצעים ללקוחות חדשים?

לקוחות חדשים בדיסקונט נהנים מתנאים מצוינים. אנחנו מזמינים אותך לבדוק באתר הבנק את התנאים לפי סוג החשבון המתאים לך.

לסוגי החשבונות בדיסקונט לחצו כאן

 

איזה סוג חשבון מתאים לי?

אנחנו מזמינים אותך לגלוש לאתר הבנק ולעיין בסוגי החשבונות. יחד עם זאת, בשיחת הווידאו עם הבנקאי הוא ישמח להתאים לך את סוג החשבון על פי מאפיינך והיקף פעילותך הפיננסית.

 

האם אני משלם עמלות נוספות בגלל שפתחתי חשבון ONLINE?

חשבון ONLINE מתנהל כחשבון רגיל ואין בו עמלות נוספות.

 

כמה זמן לוקח תהליך שיחת הוידאו?

אורך התהליך תלוי אם כל המסמכים הדרושים צורפו וכמובן אם יש לך שאלות. להערכתנו, שיחת הוידאו יכולה לקחת כחצי שעה.

 

מה קורה במידה ובחרתי בסוג החשבון ואני מתחרט?

בחירת סוג החשבון ניתנת לשינוי בשיחת הוידאו עם הבנקאי והוא יסייע לך לבחור את סוג החשבון המתאים לך ביותר ובהסכמתך הוא ישייך אותך אליו.

 

אילו הטבות מגיעות לי?

זה תלוי בסוג החשבון שלך. ניתן לראות את פירוט מרבית ההטבות באתר הבנק. במהלך שיחת הווידאו עם הבנקאי הוא ישמח להוסיף פרטים לפי בקשתך.

 

לכמה זמן התנאים תקפים?

באתר הבנק מפורטים מרבית התנאים ותוקפם. לתשומת לבך, התנאים ותוקפם משתנים  בהתאם לסוג החשבון. לאחר קביעת סוג החשבון המתאים לך - ניתן לדעת לאיזו תקופה התנאים תקפים.

 

באיזה מסלול עמלות כדאי לי לבחור?

מסלולי העמלות מותאמים לאופי ונפח הפעילות בחשבון. בשיחה עם הבנקאי תוכל לברר איזה מסלול עמלות מתאים לך יותר.

 

האם אני חייב להצטרף לשירותי הטלבנק והאינטרנט?

כדי להפיק את המרב מחשבון ה-ONLINE עליך להצטרף למכלול שירותי האינטרנט והטלבנק כדי לאפשר לך לקבל שירותים בנקאיים.

 

מה קורה במידה ואיני עומד בתנאי החשבון?

במקרה של הפרת תנאי חשבון תשלח אליך הודעה. הפרה שנייה תביא לחסימת החשבון ולא יהיה ניתן לבצע בו כל פעילות.

 

מה יהיו תנאי האשראי בחשבון – הלוואות, מסגרת אשראי, כרטיסי אשראי?

זה תלוי בסוג החשבון שלך. מידע על תחומי פעילות אלה ניתן למצוא באתר הבנק. במהלך שיחת הוידאו עם הבנקאי הוא ישמח להוסיף פרטים לפי בקשתך.

 

האם ניתן לפתוח חשבון מט"ח?

פתיחת חשבון מט"ח נעשית בסניף וזאת לאחר שחתמת על הפרק המתאים בתחומי הפעילות מול הבנק. פתיחת חשבון מט"ח נעשית מול צוות השירות שלך בסניף ובכפוף לנהלי הבנק ושיקול דעת מנהל הסניף.

 

קיבלתי הודעה שפתחתי חשבון, האם אני יכול לקחת הלוואה?

דיסקונט מציע מגוון הלוואות בתנאים מצוינים ובאפשרותך ליהנות מהן אך זאת בתנאי שחתמת בתחומי פעילות על הסכמתך לקבל אשראי. לתשומת לבך, מתן האשראי בכפוף לנהלי הבנק ולשיקול דעת מנהל הסניף.

 

מתי אוכל לקבל כרטיס אשראי?

לאחר שביצעת את ההעברה הכספית לחשבון והחשבון פעיל באפשרותך להזמין כרטיס אשראי טלפונית. אישור הבקשה כפוף לשיקול דעת הבנק.

 

איך אני יכול להזמין פנקסי שיקים?

לאחר שביצעת את ההעברה הכספית לחשבון והחשבון פעיל ניתן להזמין פנקס שיקים (למוטב בלבד) טלפונית. לאחר מכן אפשר להזמין פנקסי שיקים גם באמצעות האינטרנט.

 

האם אני יכול לבצע פעולות בני"ע?

כמובן, בתנאי שחתמת על הפרק המתאים בתחומי הפעילות על פרק פעילות במכשירים פיננסיים. לתשומת לבך, אם החשבון הנועד להיות חשבון המנוהל ע"י מנהל תיקים יהיה עליך להגיע לסניף לחתום על המסמכים הנדרשים.

 

כיצד אקבל את המסמכים עליהם חתמתי ואותם אישרתי?

מסמכי פתיחת החשבון ישלחו אליך לכתובת הדואר שמסרת. כמו כן, דוגמת טופסי פתיחת חשבון בדומה לטפסים שעליהם חתמת מופיעים באתר הבנק.

להסכמים לפתיחת חשבון לחצו כאן

 

האם אני יכול לצרף את אשתי והבת שלי לחשבון?

חשבון ONLINE יכול להתנהל כחשבון משותף אולם תחת המגבלות האלה: רק שני שותפים לחשבון ולא ניתן לצרף קטינים.

 

עדיין אין לי חשבון, האם אני יכול לפתוח חשבון ONLINE?

לפי הוראת בנק ישראל כדי לפתוח חשבון ONLINE נדרש שיהיה חשבון אחר המתנהל על שמך בישראל. אנחנו מזמנים אותך לפתוח חשבון באחד מסניפינו ולאחר מכן לפתוח חשבון ONLINE.

 

האם העברת הפרטים האישיים שלי באמצעות האתר בטוחה ומאובטחת?

כן, בהחלט. אתר הבנק מוגן בהתאם לתקנים המחמירים ביותר של אבטחת מידע.
לנושא אבטחת המידע באינטרנט לחצו כאן

 

מדוע יש צורך בהצהרת לקוח בדבר סטאטוס אמריקאי? כשפתחתי חשבון בבנק אחר בעבר לא היה צורך לחתום על טופס זה.

בעקבות התקנות החדשות של בנק ישראל חלה היום חובה לקבל הצהרה כזו מכל לקוח הפותח חשבון.

 

מיהו אדם בעל זיקה לארה"ב (U.S. PERSON)?

אזרח או תושב ארה"ב ו/או מחזיק גרין קארד בתוקף.

 

אין לי סורק. האם אני יכול לפתוח חשבון באינטרנט?

את המסמכים הדרושים ניתן להעביר גם בצילום במחשב או באמצעות צילום במכשיר הנייד והעברתם למחשב.

 

למה תחומי פעילות א' + ב' אינם ניתנים להסרה?

אלו תחומי הפעילות שבלעדיהם לא ניתן לנהל חשבון ONLINE.

 

באיזה סניף יפתח החשבון?

בסניף על פי בחירתך. לאיתור סניפים לחץ כאן 

 

לאחר פתיחת החשבון, האם אוכל לבצע פעולות רק באינטרנט או שניתן גם להגיע לסניף?

אתה לקוח של דיסקונט ונשמח לשרת אותך בכל מקום ובכל ערוץ שירות לרבות סניף.

 

לפרטים נוספים על חשבון ONLINE

* כוכבית מסמנת שדות חובה למילוי

test
test2
לקוח של הבנק? *